Paascollecte Paascollecte

31 maart Paascollecte
Kansarme jongeren opleiden voor horeca Colombia

In het noorden van Colombia komen steeds meer toeristen naar de Caraïbische kust. Kansarme jongeren, die op zoek zijn naar werk, kunnen in hun eigen omgeving leren hoe ze aantrekkelijke en gezonde maaltijden kunnen koken, onder andere in een rijdende kookschool.

Zo kunnen ieder jaar 80 jongeren opgeleid worden voor werk in hotels, restaurants of foodtrucks, niet alleen als kok maar ook als receptionist, ober of achter de bar. En wie een eigen bedrijf wil starten, krijgt een mentor uit de horecasector
.

Omschrijving diaconie Omschrijving diaconie

COLLECTE COLLECTE

Collecte

Iedere zondag collecteren we tijdens de dienst. Naast de algemene doelen zijn er ook vaak doelen die onder de noemer van Kerk in Actie vallen.

Deze goede doelen worden elke maand uitgelicht in kerknieuws en worden regelmatig vertoond op de beamer in de kerk. Ook worden een aantal goede doelen vermeld op de website.

Wanneer u een goed doel wilt steunen, maar niet naar de kerk kunt komen, mag u ook een bedrag overmaken op het rekeningnummer van de Diaconie. Graag onder vermelding van het doel dat u wilt steunen. Dan zorgen wij ervoor dat uw gift goed terecht komt.

Alvast bedankt!
Diaconie Protestantse Gemeente

Omarm je naaste Omarm je naaste

Wat kan de diaconie voor u betekenen ?

De diaconie probeert om een bijdrage te geven aan lokale acties en hulpbehoevenden binnen onze gemeente. Hoewel wij ons best doen om alles zoveel moge,lijk  te ondersteunen, kan het gebeuren dat wij niet over alle informatie beschikken waardoor wij niet altijd tijdig kunnen reageren.

Daarom verzoeken wij u ook om ons te helpen bij het signaleren van mogelijkheden waar de diaconie invulling aan kan geven.

U kunt hiervoor contact opnemen met iemand van de diaconie !
Of een mailtje sturen naar de diaconie; diaconieoudega@gmail.com

De diaconie