Missionair Werk Missionair Werk
Missionaire arbeid
  • De gemeente is vanwege haar missionaire opdracht, in heel haar bestaan gericht op getuigenis en dienst aan hen die het Evangelie niet kennen of daarvan vervreemd zijn, opdat ook zij delen in het heil in Jezus Christus.
  • De verantwoordelijkheid van de gemeente betreft zowel haar missionair opdracht in eigen omgeving als de missionaire opdracht elders in de wereld.
  • De missionaire arbeid in eigen omgeving krijgt gestalte in het leven van de gemeente, die wordt opgewekt Jezus Christus met woord en daad te belijden, als ook in de missionaire arbeid die door de betreffende organen van bijstand worden verricht.
  • De kerkenraad ziet erop toe dat de missionaire taken waar nodig en mogelijk op elkaar worden afgestemd en dat zij worden gericht op het gemeente zijn in de wereld.

Missionair werk is het evangelie vertolken in woord en daad en het samen gemeente zijn, willen delen met anderen. Daarbij willen wij een open en aantrekkelijke gemeente zijn. Daarbij richten wij ons op mensen dichtbij en veraf, in woord en daad (zending, evangelisatie en diaconaat).

Verder moeten wij bij missionair werk dichtbij nadenken over hoe de kerkelijke gemeente precent kan zijn in ons dorp en in de samenleving. Wat willen wij doen om zichtbaar en hoorbaar te zijn in onze omgeving.

Dodenherdenking 4 mei
datum en tijdstip 04-05-2024 om 19.00 uur